להלן מספר טיפים שיעזרו לכם:

  • הקפידו לשתות מים- 1-2 כוסות לפני כל ארוחה. בחורף אנו מתלבשים בבגדים חמים, נמצאים רוב שעות היום בחדרים מחוממים היטב, ולכן גם בתקופה זו אנו זקוקים לכמות מספקת של נוזלים- לפחות 10 כוסות ליום. המים מעניקים תחושת מלאות ועוזרים בעיכול תקין של המזון. ניתן לשתות מים בטמפ' החדר, ע"מ להקל על צריכה מספקת של נוזלים או לשלב שתיית חליטות צמחים  בין הארוחות. שימו לב- המתקה בסוכר /דבש תורמת כ-20 קלוריות לכפית, במצטבר זה יכול להגיע לכמות קלוריות משמעותית!

 

  • מומלץ לשלב מרקים בארוחות הצהריים והערב- להתחיל את הארוחה במנת מרק ירקות, מרק עוף. מרקי קטניות (אפונה, עדשים כתומות)-משביעים במיוחד ובעלי תכולת חלבון וברזל גבוהים, ולכן יכולים להוות ארוחה קלה בפני עצמה.

           מומלץ להימנע מהוספת שקדי מרק / קרוטונים, המכילים כמות קלוריות, שומן ומלחים

           גבוהה. כתחליף דיאטטי- ניתן לקלות לחם קל, לחתוך לקוביות ולהוסיף למרק.

 

  • ניתן לשלב בתפריט היומי דייסת קוואקר (שבולת שועל). הקוואקר עשיר בסיבים תזונתיים- המעניקים תחושת שובע, וטובים לעיכול. 3 כפות קוואקר= פרוסת לחם.

 

  • מיצי פירות הם מקור מצוין לוויטמין C, המסייע בפעילות תקינה של מערכת החיסון, אך יש לזכור שהם מכילים כמות ניכרת של קלוריות ופרוקטוז (סוכר פירות)- כוס מיץ תפוזים מכילה 3 תפוזים לפחות, ועקב כך גם 180-200 קלוריות! לכן, מומלץ לאכול את פרי ההדר עצמו, ואז להרוויח גם תכולה גבוהה של סיבים תזונתיים, תחושת מלאות וגם פחות קלוריות. כמו כן, מומלץ לשלב בתפריט ירקות דלי קלוריות, עשירים בויטמין C, כגון: כרוב, פלפלים צבעוניים, עגבניות.

 

  • פעילות גופנית- מומלץ לעשות תרגילים שונים בבית, כגון: כפיפות בטן, מתיחות, עליה וירידה במדרגות, במשך 1/2 שעה כל יום או במסגרת חדר כושר. במידה ומזג האוויר מאפשר זאת- צאו להליכה מהירה בחוץ /רכיבה על אופניים. הפעילות הגופנית תורמת לבריאות הלב, העצמות, לחימום ובעיקר לשיפור מצב הרוח, ע"י הפרשת סרוטונין ואנדורפינים.

 

חורף נעים, בריא ומאוזן !

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו